Indický trh s knihami nahrazuje britský

Knižní trh v Indii (INR261bn - £ 2.5bn) je šestým největším na světě a druhým největším v rámci anglicky mluvícího území. Podle statistik Nielsen Book dokonce vytlačuje z trhu Velkou Británii.

Dne 14.10.2015 zveřejnila společnost Nielsen první komplexní analýzu indického knižního průmyslu ve spolupráci s Asociací vydavatelů v Indii a Federací indických vydavatelství. Přestože má země 22 úředních jazyků, knihy psané v anglickém jazyce tvoří 55% tržeb z prodeje tradových knih a hlavně akademických knih. Celkově tržby z prodeje anglicky psaných titulů těsně přesáhly cca £ 1.7bn vydělaných peněz vydavateli v UK na jejich domácím trhu v roce 2014.

Vzdělávání a prodej akademických knih roste obrovským tempem. Trh s učebnicemi se vyšvihl o 191% od akademického období 2007/08, z INR63bn (£ 617m) na INR186bn (£ 1,8bn) v období 2013/14. Akademické a vysokoškolské knihy vzrostly o 251% na INR56bn (£ 548m) ve stejném období. Indický trh je velmi odvážný, co se vzdělávání týče. Má přibližně 20 000 knihkupectví v zemi, specializujících se na vzdělávání, ale jen 1800 běžných knihkupectví.

Tato zpráva z Nielsen Book Data poukazuje na indický trh s obrovským potenciálem, ale zároveň upozorňuje na mnoho výzev pro indické vydavatelé a knihkupce. Pirátství zůstává velkou hrozbou, "prakticky každá ulice v zemi je domovem pirátských textů". Mezi další problémy patří "roztříštěnost prostředí vydávání knih a jejich prodeje s klikatým distribučním systémem, dlouhé úvěrové cykly a stoupající přímé náklady.